
Koncepcja uruchomienia produkcji jachtów zrodziła się w Studenckiej Spółdzielni Pracy "Techno-Service" w połowie lat 80-tych jako wynik współpracy z przemysłem stoczniowym. Powstał zakład wytwarzania elementów z laminatu, który produkował własne konstrukcje produktowe w oparciu o opanowaną i pozyskaną technologię (stopnie drabin okrętowych, płyty izolacyjne, pokrywy luków..). Zakład stworzył własne jachty PX, DX, KX + QT.
Jachty CORS - 1988 Gdańsk
Jacht regatowy wykonany na Mistrzostwa Świata w klasie QT, przez lata wygrywał zawody. Dwa CORSY wykonano dla Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni (obecnie Akademia Morska w Gdyni). Dla BIG-u (Bank Inicjatyw Gospodarczych) wykonano jacht CORS z pozyskanych form NOON jako spłata kredytu zaciągniętego na budowę obiektu DUS.
Współpraca: Współpraca z Wyższą Szkołą Morską w Gdyni (obecnie Akademia Morska)
Łódź żaglowa PX - 1988 Gdańsk, patent
Łódź wykonana z laminatu poliestrowo szklanego, jako dwupowłokowa skorupa, kadłuba sklejonego pokładem, wyposażona w ster i miecz obrotowy. Konstrukcja gwarantuje niezatapialność łodzi oraz łodzi z załogą. Łódź posiada spłaszczone dno kadłuba, oraz otwarty na całym przekroju poprzecznym kokpit. PX - był najszybszą łódką w swojej klasie.
Sprzedaż łodzi prowadziła firma PRO-SYSTEM.
Współpraca: Wydział Budowy Okrętów Politechniki Gdańskiej
Poza wyżej wymienionymi jachtami w Zakładzie Szkutniczym zaprojektowano i wyprodukowano również prototyp jachtu sportowego klasy QT, popularnego katamaranu plażowego, dwuosobowej deski windsurfingowej (PX) oraz bojera. Jachty sprzedawane były w kraju i zagranicą, Zaspakajały również potrzeby własne w zakresie wyposażenia przystani jachtowej Ekologicznego Ośrodka Wypoczynkowego w Sudomiu.
Łódź regatowa klasy L 'Equipe - 1995 r. Paryż - Gdańsk, licencja
Zwieńczeniem działalności w zakresie produkcji jachtów było uruchomienie produkcji łodzi regatowej klasy L 'Equipe przez Zakład Budowy i Remontów Jachtów Studenckiej Spółdzielni Pracy "Techno-Service".
Umowę licencyjną na produkcję i sprzedaż łodzi klasy L'Equipe Studencka Spółdzielnia Pracy "Techno-Service" podpisała 10 października 1995 roku w Paryżu z Panem Marc Laurent oraz z Prezydentem Międzynarodowego Stowarzyszenia Kl. L 'Equipe Panem Daniel Maccari - pobierz dokument pdf
L 'Euipe jest to nowoczesnym, dwuosobowym monotypem przeznaczonym do szkolenia i rozgrywania regat przez załogi młodzieżowe w wieku od 10 do 15 lat. Prototypową jednostkę zaprojektował wybitny francuski zawodnik i trener Marc Laurent. Łódź posiada dużą sprawność regatową, łatwość wchodzenia w ślizg. Jest stosunkowo mało wywrotna i łatwa do postawienia. Pozwala w pełni wykorzystać możliwości psychofizyczne sternika i załoganta.
Kadłuby łódek klasy L 'Equpie wykonywał Piotr Adamowicz - wielokrotny mistrz i medalista mistrzostw Polski w klasie QT, a żagle Stanisław Sawka. Koordynacją projektu zajmował się Prezydent Polskiego Stowarzyszenia Klasy L 'Equipe oraz Kierownik Gdańskiej Sekcji Żeglarstwa AZS-AWF Pan Krzysztof Zawalski.
Gdański Okręgowy Związek Żeglarski podjął decyzję włączenia tej klasy do kalendarza imprez już w 1996 r. Polski Związek Żeglarstwa wprowadził klasę do systemu ogólnopolskich "Olimpiad Młodzieżowych". W 1997 r. zorganizowano mistrzostwa Europy w kl. L 'Equipe w Polsce a wydarzenie zostało włączone do programu obchodów 1000-lecia Miasta Gdańsk.
.jpg)